torsdag 8 mars 2012

Hallå!

Nu är vi igång igen!

Det låter på barnen som att ni har haft ett härligt lov med varierat innehåll=)
Jag hade också ett bra lov, jag var bara hemma och hade det lugnt och skönt.

Den här veckan har vi haft Helene i klassen. Hon har mest observerat klassen och frågat mig om läs och skrivinlärning men även provat att ha ett par lektioner själv.

Vi har jobbat med bokstaven Ff och lärt oss om den söta lilla fjällämmeln.

Nu efter lovet har vi, till barnens stora glädje, tagit bort promenaderna. Vi kommer att ha halvklass inne istället. På torsdagar kommer Camilla att ha dramalek med halva klassen medan jag går till biblioteket med den andra halvan. Tror att det kommer att bli både roligt och bra för barnen att jobba med drama!

Hoppas att det går bra med läsningen hemma och att barnen blev sugna på att ta läsborgarmärket.

Nu har de flesta skrivit klart en ny saga som de fått läsa upp för klassen. De har sedan fått komma med sin saga till mig, en och en, för att fylla i en "skriva-matris". Där ser vi tillsammans vad de kan och vad som blir nästa steg för att utveckla sin skrivning.

//Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar