onsdag 25 januari 2012

Ny vecka!

Den här veckan jobbar vi med huggormen. Barnen har ritat och skrivit om den.
I matten jobbar vi vidare med tiotal och ental, vi har pratat om jämna och udda tal, samt storleksordning. Jag har börjat "testa" barnen i matten för att se om det finns luckor hos dem i de områden vi gått igenom. Jag berättar om det på samtalen. Jag har LUS:at alla och deras resultat har jag skrivit in på skolwebben. En del av er kommer inte åt dokumenten på skolwebben och det beror troligen på att bara en av er står som vårdnadshavare där (av vilken anledning vet jag inte). Prova att logga in båda två för att se om någon av er kommer in. Jag ska försöka få hjälp med att rätta till detta. På fredag kommer barnen att få forska om djur på datalektionen, där de får leta fakta på nätet (www.kolmarden.com). De får jobba två och två första gången.

Vill passa på att förbereda er på att nästa torsdag blir det ny läsläxa.
Barnen kommer att jobba med ett "läsprojekt" som går ut på att läsa minst 10 minuter varje dag ur valfria böcker och dokumentera det. De kommer alltså inte att läsa "Förstagluttarna".
Detta läsprojekt pågår fram till sportlovet. (Mer info kommer i samband med läxorna nästa torsdag).

Torsdagen den 2/2 har vi APT, då stänger fritids klockan 15.45!!

Jag ser fram emot träffa er på samtalen=)

Vi ses!!

//Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar