fredag 7 september 2012

Hej på er!

Vad bra det gick att läsa läxan idag! Barnen hade verkligen tränat bra och var stolta över att visa vad de kunde.

I dag var vi ute på en liten trafik/trädpromenad. Vi gick igenom viktiga trafikregler och kollade lite på vägskyltar som kan vara bra att kunna. Vi samlade också löv som vi använde till att göra vackra bokmärken. Självklart passade vi på att prata om de olika träden vi såg (björk, lönn, ek, tall och gran).

Den här veckan har barnen arbetat med bokstaven O på olika sätt. Vi har format O, lyssnat på ord med O, gått igenom veckans ordbild "och". Barnen har gjort fina ormar som hänger i våra fönster. Vi har också tittat på en film om huggormen. På alamanackan i klassrummet finns vår bok om huggormen. Välkomna och läs!

Nästa vecka arbetar vi med M. Då ser vi fram emot mumsiga morötter, myllrande myror och annat spännande!

I matte har vi tränat på siffran 3 och 4. Nästa vecka siktar vi in oss på 5 och 6. 

Glöm inte att det är APT på torsdag 13/9. Då vill vi att ni hämtar era barn senast kl. 15.45.

I går mailade jag ut samtalstiderna. Hoppas att det har gått fram till alla. Vi kör igång måndag 17/9.

På måndag delar jag ut påseendelappar inför skolfotograferingen. Det kommer att bli fotografering vecka 38 (18/9-21/9). Jag återkommer med exakt tid när jag vet. Påseendelapparna skall fyllas i och lämnas till mig senast måndag 17/9.

Ha det skönt i sensommarsolen!

/Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar