onsdag 30 april 2014

Veckobrev


Tack för ett trevligt "öppet hus" tillsammans med er! 

Det var roligt att se så mycket aktivitet runt om på hela skolan. Jag själv smet även över till mellanstadiet och kikade in på några pågående lektioner. Jag hoppas att ni fick se lite mer av skolan än ni tidigare gjort. Det verkade som om några av eleverna fått göra det.
Jättebra arrangerad försäljning av fikabröd vilket gjorde att vi samlade in 5954 kr som kommer att skänkas till välgörande ändamål. Exakt till vad återkommer jag med då barnrådet behöver prata vidare om det.

Den något kortare helgen följdes av en kort vecka. Barnen har fått börja med ett nytt arbete inom svenska-skriva. De har tidigare tillverkat framsidor till böcker som de nu vecka för vecka ska fylla med skrivande i olika former. De har fått börja med att skriva berättelser och kommer göra det några veckor. 

De har fortsatt arbeta i sina matteböcker med kapitel fyra, mätning. Några har börjat med klockan men inte alla. Jag skickade ändå med läxa 10 i matte sid.34-36 då jag tycker att de redan har bra koll på klockans hela och halva timmar. 

Halva gruppen har fått arbeta vidare med mätning. De fick parvis mäta armar, ben och kropp och sedan klippa remsor som vi mätte och satte upp. Några fick berätta för övriga klassen hur de gjort och visa. 

De har arbetat med läsgrupper och haft data då musiken utgick idag, onsdag. 

Många läxor med hem idag: Förutom matteläxan (läxa 10 sid.34-36) så fick de nytt läsprotokoll för maj månad. Minst 15 min läsning varje dag. Alla anvisningar står på pappret. Protokollet för april vill jag att de lämnar på måndag. 
De fick en ny "Hemlig läxa", den ska klistras in i boken på ena sidan och utföras på sidan bredvid. 

Glöm ej att det är utegympa från och med nästa vecka!

Trevlig Valborg!
Hälsningar
Salina, Jennifer och Fanny


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar