fredag 30 januari 2015

Veckobrev

Hej barn och föräldrar,

veckorna går fort och så är det fredag igen. Den här veckan har barnen arbetat med artiklar, ordklasser och läsförståelse i svenska, sannolikhetslära, statistik, överslagsräkning och positionssystem i matten. Sannolikhetslära och positionssystem är knepigt för flera vilket vi kommer att träna mer på framöver. I engelska har barnen fortsatt repeterat hälsningsfraser, presentationsövningar och kortare intervjuer och övat regelbundna verb vilket fortsätter även kommande vecka. Vi har också pratat om att det var 70 år sedan förintelselägren under andra världskriget upphörde och vidare sett inslag om detta genom Lilla Aktuellt. Det får ni gärna prata mer om hemma, då det kan ha väckt frågeställningar som vi inte hunnit bemöta.

Jag, Jonas, får tacka för mig och för den korta men mycket roliga tid här på skolan eftersom jag fått ett annat arbete som jag är tvungen till att ta. Jag önskar er barn med föräldrar en fortsatt fin vår och är övertygad om att den goda start som varit kommer att löpa vidare under resten av terminen. Mycket tacksam för att ha fått lära känna barnen, Salina och även träffat er föräldrar, om än kort; en väldigt fin grupp på alla fronter! Gäller självklart också barnen i parallellklass och övriga i personalgruppen. (Jag kommer att hälsa på under vårterminen, eftersom barnen önskat det. Det har vi kommit överens om.)

Måndag kommer min ersättare och jag hoppas och tror att det är ordnat med en kompetent person. Salina har engelska med gruppen måndag morgon:)


Läxa till torsdag 5/2
Läs- och skrivläxa: Kapitel 17 i läseboken; Gavinis guld s. 96-101. Tillhörande läxpapper.

Matte: Läxa 2 i läxboken s. 7-9.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar