fredag 20 maj 2016

Veckobrev skola

     Hej föräldrar och barn i klass 3a,


 Det börjar närma sig slutet av läsåret och dessutom slutet 
av lågstadiet. Nu tycker jag att det gått alldeles för fort och
     jag skull gärna stanna tiden om jag fick. Hur ska jag klara 
 mig utan dessa underbara barn?

   


  SO –   Vi arbetade klart med järnåldern denna vecka. Nästa vecka ska barnen få sätta igång med sina grupparbeten i tema Forntiden. De har redan fått välja vilken tid de vill arbeta med och är indelade i jägar- och samlarstenåldern, bondestenåldern, bronsålder, järnåldern och nutid. 



NO – Förra veckan förvandlades våra puppor till vackra tistelfjärilar. Vi har lärt oss om vad fjärilar äter och hur de lever ute i naturen. I torsdags gick vi till ”Indianstigen” där vi släppte ut våra fjärilar. Det var lite känslosamt att lämna dem, men vi inser att de har det mycket trevligare ute i det fria. Alla fick chansen att hålla i en fjäril innan de flög iväg.

·       
Svenska – Vi har fortsatt med stavning. De har även fått arbeta med att skriva en sammanfattning och skriva klart berättelser.

Matematik – Vi har arbetat med digitala klockan och termometern. De har dessutom fått träna individuellt med lite av varje.

    Idag avslutade vi dagen med att fira att barnen har genomfört de nationella proven. De hade bakat underbara saker och vi fick en väldigt mysig stund tillsammans!


Kom ihåg
Idrottsdag – tisdag 24/5
    Glöm inte att boka tid för utvecklingssamtal!






Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar