torsdag 19 maj 2011

Hej!

Nu rusar veckorna fram! Redan fredag igen. Först får jag be om ursäkt för "gröna rutan" till höger. Av någon anledning har mina ändringar till vecka 20 försvunnit och de gamla läxorna låg kvar. Jag vet att det var något fel med blogger i fredags, kanske det påverkade. Hoppas ändå att ni läste vilka läxor barnen fått i själva bloggtexten.

Nästan alla solrosor har blivit omplanterade i veckan och mår nu ännu bättre på fönsterbrädan. Barnen mäter och räknar ut hur mycket de växer, och de har en fart av mer än 1 cm om dagen!

Vi använder datorn två gånger i veckan nu sen ett tag tillbaka, och jag hoppas att alla föräldrar har fått brev från barnen nu. Den här veckan har vi övat på att leta bilder, och sen skriva en liten berättelse till. Det var nog det roligaste vi gjort hittills, det finns ju så många roliga och söta bilder! Kanske det har smittat av sig så barnen vill göra det hemma också.

Det börjar närma sig avslutningen, och jag hoppas att alla noterat att den är på torsdag den 9/6 kl.18.30. Först är det ett gemensamt program hela F-9 ute vid scenen på skolgården, efteråt samlas vi en kort stund i klassrummet för att önska varandra glad sommar.

Ha en skön helg!

Solveig, Anneli, Johanna och Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar