torsdag 27 oktober 2011

Lov-tajm!

Den här veckan har vi arbetat mycket med minus i matteboken. Vi gjorde en diagnos på både plus och minus upp till 10 och alla har förstått principerna vilket är mycket bra och roligt.

De som vill har nu fått läsa upp sina räknesagor i FA och det verkar ha varit både kul, spännande och pirrigt!

Vi gjorde en skrivövning som jag kallar "herr Jakob" det är en bildserie med en tydlig händelse där barnen får träna på att hitta en bra mening till varje bild som sedan bildar en bra helhet.
Den här gången gjorde vi det tillsammans.

Veckans bokstav var Tt och vi jobbade med Tallen. Barnen är bra på att jämföra träden vi talat om tidigare, till exempel vilket träd blir högst, vilket är minst och vilket kan bli äldst osv.

Vi avslutade NTA-temat balansera och väga och man ser tydligt var barnen har lärt sig!
Jag mailar ut deras utvärdering så ni också kan få se hur duktiga de blivit.

Jag har börjat LUS:a barnen igen och hittills har jag sett en FANTASTISK utveckling hos alla.
Både ni och barnen verkar göra ett superjobb hemma med läsningen!!!

Den här veckan får barnen ingen ny läxa men en del ville ändå ta hem ett mattepapper och det får de förstås.

Jag hoppas (en dag för tidigt...) att alla kommer att få ett härligt lov med lite välförtjänt vila från skolan. Jag passar även på att redan nu hälsa er varmt välkomna tillbaka =)


Bus eller godis??
Trevlig halloween-helg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar