torsdag 20 oktober 2011

Nu är det höst!

Ny läxa idag: Läsläxa "Tut-tut", och sidorna 18-19 i matteläxa.

Den här veckan var vi på biblioteket igen och lånade nya böcker.
Vi har jobbat med bokstaven Rr och lärt oss om räven och rönnen.
Nu har vi jobbat med addition och subtraktion och det går bra så vitt jag ser.
För att vara på den säkra sidan tänkte jag göra en diagnos på måndag och scanna av
så att jag är säker på att alla har förstått.

På måndag ska vi jobba med faddergrupperna på FN-dagen.
I klassen ska vi prata om barnkonventionen.

Snart tänkte jag börja ge barnen skrivläxa. Därför gör vi skrivövningar nu
i skolan så att det ska underlätta för dem sedan. Eftersom de skriver sina
egna sagor så ser jag att de är duktiga på att skriva redan nu.

Nästa vecka blir det inga nya läxor eftersom det är höstlov vecka 44!

//Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar