måndag 10 oktober 2011

Tjejgruppen

När jag hade utvecklingssamtal med era barn framkom det att vissa flickor i klassen känner sig ensamma ibland. Några tycker att det alltid är samma barn som bestämmer i leken och att man inte får leka utanför den "egna" gruppen utan att få anmärkning av någon.

Jag har även fått mail där det famkommit att vissa berättat hemma att tjejgruppen är lite "jobbig" och det är lite dålig stämning. Att man inte får vara med, eller att man får vara med om man går med på att få en" sämre roll" i leken osv...

Detta är naturligtvis inte okej!!!

Jag har pratat med Johanna och Camilla om det här eftersom det faktiskt är de som ser era barn mest när det gäller den fria leken.

Vi tyckte alla att det var viktigt att ta tag i det här på en gång, så Camilla och Johanna hade samtal med alla flickor i dag. Det var ett bra samtal där de fick en liten "läxa"..... Prata gärna med era barn hemma också så vi angriper problemet från alla håll samtidigt.

PS: Jag vill samtidigt påminna om att vi har en väldigt bra och gullig klass, med snälla omtänksamma barn så jag tror och hoppas att det här är övergående... DS


//Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar